Baru sat ni saya baca satu makalah di MyMassa.com. Menarik juga analisis laman web ni. Ini berkaitan isu qazaf yang DSAI pi buat kat JAWI beberapa minggu lalu. Betui juga kata penulis ni sebab kalau dibenarkan qazaf untuk kes liwat DSAI ni, pastinya undang-undang Islam itu memang tak adil.

Ini penjelasan berkenaan qazaf yang pada saya sangat tepat dan logik. Kenapa la DSAI pi buat kenyataan macam tu. Tindakan beliau tu kalau hakim dan pegawai agama kita tak cerdik, orang akan kata yang Islam ini tak adil. Padahal manusia itu sendiri yang berada dalam kejahilan.

Tentang qazaf dan apa yg saya faham,qazaf ini digunapakai terhadap tuduhan berzina,maknanya org yg melakukan seks atau liwat atas dasar suka sama suka dan apabila ditangkap mereka tak mengaku,maka hendaklah kita kemukakan empat saksi.sebab itu pencegah maksiat jika hendak buat serbuan mereka mesti ada 4 org atau lebih.

bg org yg membuat pengakuan dia diliwat atau dirogol jika kita gagal kemukakan 4 saksi maka penyelesaiannya ialah BERMUHABALAH.Anda semua harus pandai bezakan antara zina dan rogol.zina suka sama suka,rogol paksaan.mana ada dlm dunia ni perogol atau peliwat yg nak rogol atau liwat mangsanya di depan 4 org.mestilah ianya dilakukan ditempat sunyi,kalau dah ada 4 org saksi maka si perogol atau peliwat ini dah tentu MAKAN PENENDANG 4 org ini tanpa sempat merogol atau meliwat.

Sbg contoh seorang wanita cantik cun melecun sedang berjalan di kawasan sunyi,tiba2 dtg seorang lelaki tarik beliau masuk ke dalam kereta dan dibawa ke dlm hutan lalu merogolnya.wanita itu tidak melawan semasa dirogol kerana takut dibunuh dan dibakar mayatnya,maka wanita itu pun terpaksalah buat berpura pura suka pada perogol ini.selepas selesai episode rogol merogol ini,wanita ini pun pulang dgn selamat dan beritahu keluarga beliau yg dia dirogol,kemudian wanita ini di bawa ke pejabat agama utk buat laporan,dan pada masa itu pegawai agama itu akan bertanya begini.

kamu ada 4 saksi tak melihat kamu dirogol ? wanita itu jawab tiada.kalau tiada kamu boleh balik,kerana gagal kemukakan 4 saksi.ADAKAH INI KEADILAN YG DIKEHENDAKI DLM ISLAM ? DI MANA KEADILAN ? CUBA BAYANGKAN JIKA PERKARA INI BERLAKU KPD ADIK BERADIK ATAU SAUDARA MARA KITA.
MyMassa.com

Meminjam kata-kata P.Ramlee dalam cerita Ibu Mertuaku

Mengapakah kau diciptakan Allah menjadi manusia. Kan lebih baik kau menjadi haiwan!
Kassim Selamat