You are currently browsing the category archive for the ‘politik’ category.

Harap maaf kepada kawan-kawan yang menunggu-nunggu bahagian terakhir Laporan MAGERAN : Tragedi 13 Mei. Saya telah upload bahagian terakhir dan membetulkan sebarang masalah berhubung hyperlink dengan fail-fail setiap bahagian laporan tersebut.

Renung-renungkanlah apa yang telah berlaku. Harap-harapnya ia takkan berlaku lagi pada masa hadapan. Sebarkan maklumat ini kepada rakan-rakan lain yang berminat.

Click sini untuk ke laman yang mengandungi laporan tersebut.

https://rayaputeh.wordpress.com/laporan-tragedi-13-mei/

Advertisements

Selepas seminggu Perhimpunan Agung Khas UMNO diadakan untuk meminda Perlembagaan UMNO, pelbagai ulasan dan kupasan daripada macam-macam orang mengenainya. Ada cerdik pandai, ada profesional dan ada juga daripada pemimpin pembangkang <rujuk Utusan Malaysia>. Tapi apapun ia kembali kepada ahli-ahli UMNO di akar umbi.

Panjang lebar Dato’ Sri Najib berucap. Berkajang-kajang teks ucapan Tan Sri Muhyiddin bercakap. Semuanya berkisarkan tentang perubahan insaniah yang perlu dibawa oleh ahli-ahli UMNO untuk memertabatkan semula UMNO. Kasi UMNO jadi releven balik. Ikut rentak dan perubahan zaman.

Sekarang, perlembagaan dah dipinda. Dasar perjuangan UMNO dah digariskan. Puteri pun dah janji nak cari 1.2juta ahli dan pengundi baru dalam tempoh 2 tahun ikut KPI yang ditetapkan oleh Timbalan Presiden. Jangan tinggal kata-kata ja. Buat Kerja!

“Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalan-Nya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan
yang tersusun kukuh.”

surah as-Saff ayat 4

Sudah sampai masanya rakyat terutama golongan muda nak tengok setakat mana janji-janji politik UMNO. Orang dah meluat dengan cakap-cakap kosong. Orang bukan sukapun dengan parti-parti pembangkang ni, cakap je lebih tapi bila tang implementation hampas jugak. Tengok la di Selangor, sebelum menang pilihan raya kata nak tutup kilang arak tapi takat mana ja sekarang ni. Tau payah la nih! Ada pak toghut macam Aji Ronnie tu memang la susah.

Masyarakat dah matang. Orang akan tengok kepada komitmen. Kalau betul boleh buat. Orang akan pilih. Di Pulau Pinang, saya dengar angin-angin kata kerajaan negeri tukar status tanah wakaf di pulau kepada tanah komersial. Tapi dia tak ‘kejam’. Guan Eng bagi balik tanah wakaf dengan menrezab balik tanah di Seberang Perai sebagai ganti. Tapi boleh ka macam tu? Habis tanah wakaf di pulau hak siapa? Bila dah jadi tanah komersial, Rahim mampu beli ka? Wallahu alam. Saya dengar macam tu. Orang di Penang, kena korek la. Confirm betul ka cerita ni. Jangan dah jadi macam Kg. Buah Pala baru nak mengamuk. Buat apa?!

Nanti saya keluarkan video janji Datuk Seri Anwar mengenai status Kg. Buah Pala. Tungguuuuuu…

Dah melalut pulak, back to UMNO. Ahli-ahli UMNO jangan sombong sekarang. Tunjuk yang kamu adalah pejuang agama, bangsa dan negara. Saya tahu ramai yang macam tu di bawah sana cuma segelintir sahaja yang berperangai yang ntah hape-hape. Tolonglah satukan hati. Bulatkan tekad. Asas perjuangan UMNO sangat murni. Alif Mim Nun – UMNO : iman. Tapi kalau…

alif tendang mim, nun tendang wau, jawabnya sarkis

Back to basic lah jawabnya. Kadang-kadang kita terlupa dan tersilap simpang. Hari ini, peluang sudah ada untuk berpatah balik untuk ikut simpang yang betul. Gunalah peluang ini. Insya Allah…

Meskipun BN menang majoriti besar di Bagan Pinang, terbukti kepada seluruh Malaysia bahawa orang Islam di negara ini berpecah dan amatlah tidak dapat bersaing dengan sihat. Sedih…sedih. Apabila saya membaca akhbar Utusan Malaysia hari ini, terpampang di dada akhbar tersebut gambar seorang lelaki Islam berkopiah cuba memukul seorang lagi anak Muslim yang berlainan parti daripadanya. Mengikut cerita, anak muda yang cuba dipukul itu adalah antara orang yang disyaki polis sebagai orang yang memulakan tindakan agresif terhadap penyokong PAS setelah tidak tahan diejek oleh mereka (saya akan cuba dapatkan potongan gambar tersebut secepat mungkin untuk diupload ke laman ini).

Saya amat gembira apabila mendengar ada ura-ura bahawa PAS dan UMNO akan bergabung walaupun bukan dalam satu parti tetapi secara pakatan dan persefahaman demi kepentingan politik orang Islam dan Melayu. Namun, setiap kali wawasan itu dilaungkan pasti ada suara-suara sinis yang mengecam tindakan tersebut. Lebih malang lagi apabila berlakunya pilihan raya kecil antara PAS dan UMNO, pasti kedua-dua parti tersebut akan mula mengutuk lawan masing-masing yang seagama dan sekaum. Maka, wawasan tersebut tinggal angan-angan Mat Jenin sahaja.

Adakah umat Islam di negara ini tidak nampak akan kesan perpecahan antara kita. Mengapa begitu lancang mulut ahli politik sehingga sanggup mengenepikan kepentingan agama dan bangsa demi kepentingan peribadi dan parti yang amat jelas merugikan rakyat?

Baru-baru ini saya berada di Hawaii atas tujuan kerja. Di sana, saudara seagama kita terpaksa membeli rumah untuk dijadikan masjid dan pusat Islam. Mereka terpaksa mengeluarkan wang sendiri untuk membeli tanah sekangkang kera untuk dijadikan tanah perkuburan Islam. Solat sunat Aidilfitri terpaksa diadakan di taman kerana ruang solat masjid sedia ada tidak mampu untuk menampung jumlah makmum. Mereka juga terpaksa memohon kepada House of Representatives Hawaii supaya dibenarkan diadakan satu hari yang dipanggil Islam Day untuk meraikan agama yang syumul ini. Itupun terdapat tentangan segelintir masyarakat bukan Islam di Hawaii. Namun, berkat doa dan kerja kuat mereka Allah SWT telah mengurniakan kepada mereka Islam Day pada 24 September 2009 – rujuk islamonline & foxnews. Congratulation to my dearest brothers and sisters. You guys should be proud of yourselves, and we Malaysian Muslims should follow your example.

Ingat, BERSEKUTU BERTAMBAH MUTU – BERSATU KITA TEGUH BERCERAI KITA ROBOH

video daripada Malaysiakini – mengapa ada benci antara kita?

Saya dah syak lama dah brother Anwar ni. Patutlah majalah TIME beriya-iya publish cerita dia dalam beberapa keluaran mereka selama ini. Ini Anwar cakap dalam satu rancangan temubual oleh media asing. Kalau kebenaran itu, ia akan tetap timbul walaupun disorok.

Jelas brother Anwar tolak negara Islam dan undang-undang Islam.

Baru semalam SPR mengumumkan yang Pilihan Raya Kecil kerusi Parlimen P.044 Permatang Pauh akan diadakan berikutan perletakan jawatan oleh penyandangnya, Datin Seri Wan Azizah. Penamaan calon akan diadakan pada 16 Ogos ini manakala pilihan raya akan diadakan pada 26 Ogos 2008. Maka kedua-dua belah pihak akan mempunyai tempoh selama 10 hari untuk berkempen. Nampak gayanya, PKR akan mempunyai peluang yang cerah kerana calonnya tidak lain tidak bukan jaguh negara Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas penyandang sehingga 1999.

Bagaimanapun, semalam juga beliau disepina untuk ke Mahkamah Sesyen Jln. Duta bagi mendengar pertuduhan kes liwatnya pada hari ini. Begitu aneh kerana sebaik sahaja sebelum SPR mengumumkan tarikh pilihan raya, pihak polis menyerahkan sepina kepadanya di rumah beliau.

Lagi aneh ialah tindakan DSAI sendiri yang beberapa ketika ini seperti mahu mengelakkan diri daripada dituduh di mahkamah. Tindakan beliau sehingga menyebabkan IGP dan AG tidak terlibat langsung dalam kes ini mula meragukan diri saya tentang kebenaran kes ini. Berapa kali beliau ke BPR untuk memberi keterangan bahawa IGP dan AG menyeleweng bukti kes mata lebamnya dahulu? Kemudian beliau beriya-iya membuat tuntutan qazaf ke atas Saiful supaya tuduhan tersebut digugurkan.

Kalau DSAI berada di pihak yang benar, mengapa tidak tunggu sahaja di mahkamah dan buktikan? Mengapa tidak mahu berikan DNA beliau? Alasan yang diberikan hanya orang tidak punya pengetahuan sahaja akan menerimanya. Beliau takut DNAnya dipalitkan pada Saiful. Apakah itu? DNA tu tengok dengan cermin mata pun confirm tak nampak. Bukannya darah atau air mani yang kita boleh tengok, bau dan rasa. Kalau betul benar, bagi sahajalah rambut atau kuku. Daripada benda-benda ini pun dah dapat tentukan DNAnya. Takkan lah logik kalau ada rambut atau kuku dalam dubur orang?

Kemudian, laporan perubatan PUSRAWI pun meragukan lagi saya. Kalau betul konspirasi, kenapa buat check up di PUSRAWI? Kenapa tidak terus ke hospital kerajaan? Nak tahu lebih lanjut rujuk Laporan Saiful Diliwat: Sukarela? 

Tetapi kini kes telah dibawa ke Mahkamah. Biarkanlah mahkamah memutuskannya. Tetapi tak tau la pula kalau ada orang kata hakim kita tidak telus. Bila nak telus? Bila DSAI jadi PM baru semua jadi TELUS ke?

by Tun Dr. Mahathir Mohamad

1. Before there was Malaya and Malaysia the peninsular was known as Tanah Melayu, or Malay Land.

2. Saying this alone would result in accusations of being racist.

3. But I need to go back in history if I am going to be able to explain about Malaysia’s social contract.

4. Through treaties signed by the Rulers of the Malay States of the Peninsular the British acquired the right to rule the Malay States. These treaties obviously recognised and legitimised the States as Malay States. No one disputed this. Even the aborigines accepted this as shown by their submission to the rule of the Malay Sultans.

5. Initially the peoples living in the States were divided into indigenous Malays and aborigines who were subjects of the Malay rulers and foreign guests who were not subjects of the rulers. There were no citizenship or documents about citizenship status as in most countries.

6. The foreign guests prospered in the British ruled Malay States and in the British colonies of Penang, Malacca and Singapore. The Malay subjects of the Rulers and the Rulers themselves did not feel threatened by the numbers of these non-Malays and the disparities between the general wealth and progress of the foreign guests and the subjects of the Rulers. They did not think that the foreigners who had settled in the country would ever demand citizenship rights.

7. When Japan conquered the Malay States and the colonies of the Straits Settlements, the Chinese felt insecure as the Japanese were their historical enemies.

8. Many Chinese formed and joined guerilla forces and disappeared into the jungle. When Japan surrendered the Chinese guerillas came out and seized many police stations in the interior and declared that they were the rulers of the country. They seized many people, Chinese and Malays and executed a number of them.

9. Malay villagers retaliated by killing the Chinese in the rural areas. Tension rose and a Sino-Malay war was only averted because of the arrival of British forces. But the ill feeling and animosity between the two races remained high.

10. It was in this tensed situation that the British proposed the Malayan Union which would give the “guests” the right of citizenship as indistinguishable from that of the Malays.

11. The Malays rejected the Malayan Union and its citizenship proposal. They forced the British to return to the status quo ante in a new Federation of Malaya.

12. Only Chinese who were British subjects in the colonies of the Straits Settlements were eligible to become citizens in this new Federation. Naturally the Malay citizens far outnumbered the Chinese Malayan citizens.

13. Chinese leaders appealed to the British, who then persuaded the UMNO President, Dato Onn Jaafar to propose to open UMNO to all races. This proposal was rejected by the other UMNO leaders and Dato Onn had to resign.

14. The British kept up the pressure for the Malays to be more liberal with citizenship for non-Malays.

15. Tunku Abdul Rahman, the President of UMNO decided on a coalition with MCA (Malaysian Chinese Association) and the MIC (Malaysian Indian Congress). In the 1955 elections to the Federal Legislative Assembly, since there were very few constituencies with Chinese or Indian majorities, the MCA and MIC partners had to put up candidates in Malay majority constituencies after UMNO undertook not to contest in these constituencies but to support MCA Chinese and MIC Indian candidates instead.

16. Such was the support of the Malays for the MCA and MIC alliance candidates that they won even against Malay candidates from PAS. The MCA and MIC candidates all won. Only UMNO lost one constituency against PAS.

17. The Tunku as Chief Minister of a self-governing Federation of Malaya then decided to go for independence. The British continued to inisist on citizenship rights for the Chinese and Indians as a condition for giving independence.

18. To overcome British resistance to independence and to gain the support of the Chinese and Indians, the Tunku decided to give one million citizenship to the two communities based purely on residence. One notable new citizen was (Tun) Leong Yew Koh, a former general in the Chinese National Army who was later appointed Governor of Malacca.

19. It was at this stage that the leaders of the three communal parties who had formed the Government of self-governing British Federation of Malaya, discussed and reached agreement on the relationship between the three communities in an independent Federation of Malaya.

20. It was to be a quid pro quo arrangement. In exchange for the one million citizenships the non-Malays must recognise the special position of the Malays as the indigenous people. Certain laws such as the pre-eminence of Islam as the state religion, the preservation of Malay reserve land, the position of the Malay Rulers and Malay customs and the distribution of Government jobs were included in the understanding.

21. On the question of national language it was agreed that Malay would be the national language. English should be the second language. The Chinese and Indians could continue to use their own languages but not in official communication.

22. Chinese and Tamil primary schools can use their languages as teaching media. They can also be used in secondary schools but these have to be private schools.

23. For their part the Chinese and Indian leaders representing their parties and communities demanded that their citizenship should be a right which could not be annulled, that they should retain their language, religion and culture, that as citizens they should have political rights as accorded to all citizens.

24. Much of these agreements and understandings are reflected in the Federal Constitution of Independent Malaya. For everything that is accorded the Malays, there is always a provision for non-Malays. Few ever mention this fact. The only thing that attracts everyone’s attention and made a subject of dispute is what is accorded the Malays and other indigenous people.

25. Thus although Malay is to be the National Language, Chinese and Tamil can be used freely and in the Chinese and Tamil schools. In no other country has there been a similar provision. Even the most liberal countries do not have this constitutional guarantee.

26. The national language is to be learnt by everyone so that Malayan citizens can communicate with each other everywhere.

27. It was understood also that the Chinese language referred in the understanding were the Chinese dialects spoken in Malaysia, not the national language of China. Similarly for Malayan Indians the language was Tamil, not Hindi or Urdu or whatever became the national language of India. However, the Chinese educationists later insisted that the Chinese language must be the national language of China i.e. Mandarin.

28. The official religion is Islam but other religions may be practised by their adherents without any restriction. As the official religion, Islam would receive Government support. Nothing was said about support for the other religions. The non-Malays did not press this point and the Federal Constitution does not mention Government support for the other religions. Nevertheless such support have been given.

29. A quota was fixed for the Malayan Civil Service wherein the Malays would get four posts for every one given to Chinese or Indians. However it was recognised that the professional post would be open to all races as it was never thought possible there would be enough Malays to take up these posts.

30. The result was that in the early years of independence there were more non-Malays in Division 1 than Malays.

31. The Agong or the Rulers of the States should determine quotas of scholarships and licences for Malays. But no one should be deprived of whatever permits or licences in order to give to Bumiputras.

32. The position of the Malay Rulers was entrenched and could not be challenged. There would be a Paramount Ruler chosen from among the nine Rulers who would serve for five years.

33. The rulers were to be constitutional rulers. Executive power was to be exercised by elected Menteris Besar, Ketua Menteri (Chief Minister) and Prime Minister, assisted by members of councils and cabinets. The British practice was to be the model.

34. The most important understanding was the adoption of Parliamentary Democracy with a Constitutional Monarch, again after the United Kingdom model. It should be remembered that the British imposed an authoritarian colonial Government on the Malay State, the power resting with the Colonial Office in London.

35. Before these the Malay States were feudal with the Malay Rulers enjoying near absolute power. Only the elites played a role in State politics. The Malay subjects had no political rights at all. Certainly the guests had no say in politics. Even the Chinese and Indian British citizens had no say though they may be appointed as Municipal or Legislative Councillors.

36. The decision to adopt a democratic system of Government was a radical step in the governance of the Federation of Malaya and of the Malay States. This was agreed to by the leaders of the three major communities as represented by their political parties i.e. UMNO, MCA and MIC. There can be no doubt that these parties represented the vast majority of the three communities in Malaya. The Communists and the other leftists did not signify their agreement to the understanding.

37. The Reid Commission was briefed on all these agreements and understanding so that they will be reflected in the Constitution to be drawn up. All the three parties approved this Constitution after several amendments were made. In effect the Constitution became a contract binding on all the three communities in the Federation of Malaya upon attaining independence in 1957.

38. When Sabah and Sarawak joined the Peninsular States to form Malaysia the social contract was extended to the two Borneo States. The natives of Sabah and Sarawak were given the same status as the Malays. At this time the word Bumiputra was introduced to distinguish the indigenous Malays and Sabah, Sarawak natives from those descendants of foreign immigrants. Because Malay was widely used in the Borneo States there was no difficulty in the acceptance of Malay as the national language. The fact that the natives of the two states are not all Muslims necessitated no change in the Constitution once the word Bumiputra was accepted. But the official definition of a Malay remained.

39. The embodiment of the social contract is therefore the Constitution of first, the Federation of Malaya and then Malaysia.

40. To say it does not exist is to deny the contents of the Constitution which was based upon the acceptance by the leaders of the three communities of the original social contract.

41. All subsequent actions by the Government were the results of this social contract. The fact that the initiators of this social contract and their successors were endorsed by the people in every election reflects the undertaking of the people to honour this social contract.

42. Saying that the social contract does not exist is like saying that Malaysia exists in a vacuum, without a Constitution and laws based on this Constitution.

43. Implementing the social contract requires understanding of its spirit as much as the letter. The social contract is aimed at creating a multi-racial nation that is stable and harmonious. Any factor which would cause instability and result in confrontation between the races must be regarded as incompatible with the spirit of the social contract.

44. For 50 years no one seriously questioned the social contract. Even today the majority of Chinese and Indians and the indigenous Malays and natives of Sabah and Sarawak accept the social contract. But because Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi basically lost the 2008 election and now heads a weak Government the extremists and erstwhile detractors have questioned the social contract. The Bar Council has now become a political party believing that its expertise in law will exempt it from being questioned as to its credentials and its political objectives.

45. Abdullah’s UMNO is incapable of countering any attack on the social contract. If anything untoward happens Abdullah and UMNO must bear responsibility.

THE MALAYSIAN SOCIAL CONTRACT

Ramai yang mencari Laporan 13 Mei yang diterbitkan oleh Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) pada 1971. Saya hanya ada softcopy  itupun salinan photocopy. Tapi masih boleh baca. Anda boleh klik sini untuk dapatkannya. Payah nak cari tu.

Terkini! Presiden PKR, Wan Azizah melatak jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya bagi bertanding di Kawasan Parlimen tersebut.

Hmm.. pelik juga saya, memula kata di Kulim, tapi tak jadi pula. Ahli Parlimen Kulim tak mau beri laluan kepada big bos dia ka? Boleh ka macam tu? Saya ingat Ketua Umum PKR akan bertanding di Bandar Tun Razak sebab Tan Sri Khalid (Ahli Parlimen kawasan tersebut) dah menjadi MB di Selangor. Mungkin dengan cara ini, Tan Sri Khalid boleh concentrate di Selangor. Adakah sebab sokongan kepada DSAI kian menurun di KL menyebabkan beliau balik kampung?

Minum pagi tadi dengan sahabat-sahabat lama. Banyak juga topik yang dibincangkan. Daripada pasal kereta sampai la isu Batu Putih. Tiba-tiba ada pula teman ni buat lawak, “Weh aku dah ‘liwat’ ni! Nanti bos marah! Korang tak pa la keja sendiri,” apa lagi gelak sakan la kami. Sepemergiannya, kami ni bertukar topik pula kepada cerita Saiful Bukhari diliwat.

Berikutan penyebaran laporan pemeriksaan atau lebih tepat nota pemeriksaan doktor-doktor di PUSRAWI terhadap si Saiful ni, timbul pula teori baru cerita liwat ni.

Kalau diteliti nota pemeriksaan doktor perubatan biasa ni, memang dicadangkan oleh doktor supaya Saiful buat pemeriksaan lajut di Hospital Kerajaan. Mungkin sebab doktor tu bukan doktor pakar dalam bidang ni. Kemudian, jika dilihat catatan ‘Sejarah Perubatan’ pada nota tersebut, disebut ‘pain in the anus when passing motion x1/52′ . Apa kejadah maksudnya tu? Dalam bahasa kebangsaannya adalah ‘sakit di lubang j*&@r apabila nak buang air besar dekat seminggu’. lihat sini

Daripada sini, kami golongan marhain ni buat kesimpulan yang Saiful pi buat medical check up sebab dia sakit anu bila nak berak, dan perkara ni dah berlaku dekat seminggu. Mungkin sebab doktor yang periksa kurang puas hati dengan hasil pemeriksaannya, mencadangkan si budak ni pi hospital kerajaan untuk pemeriksaan lanjut (tapi hairan ya, dia cakap dia kena liwat pada 26 haribulan, dia buat check-up pada 28, tapi susah nak berak dekat seminggu).

Lepas periksa di HKL, dia terus buat report polis. Rasanya sebab doktor di sana dah confirm yang dia diliwat. Sebab liwat ni seks luar tabii di sisi undang-undang kita yang negara Islam ni, dia pun takut dan buat report yang dia diliwat oleh bosnya. Daripada kena sorang baik tarik sekali orang yang bertanggungjawab.

Berbalik kepada tarikh 26hb dan 28hb tadi. Mungkin dia da kena dekat seminggu tapi takut nak report dan buat senyap ja. Bila dah sakit sangat, tu yang pi check. Tengok-tengok kantoi! Apa lagi, report polis la. Kalau tidak doktor pulak charge dia buat hubungan seks di luar tabii.

Ya ka macam tu?

ps- kalau konspirasi pun, ntah-ntah ‘ikan’ tu memang makan ‘umpan’. ish ish ish

Baru sat ni saya baca satu makalah di MyMassa.com. Menarik juga analisis laman web ni. Ini berkaitan isu qazaf yang DSAI pi buat kat JAWI beberapa minggu lalu. Betui juga kata penulis ni sebab kalau dibenarkan qazaf untuk kes liwat DSAI ni, pastinya undang-undang Islam itu memang tak adil.

Ini penjelasan berkenaan qazaf yang pada saya sangat tepat dan logik. Kenapa la DSAI pi buat kenyataan macam tu. Tindakan beliau tu kalau hakim dan pegawai agama kita tak cerdik, orang akan kata yang Islam ini tak adil. Padahal manusia itu sendiri yang berada dalam kejahilan.

Tentang qazaf dan apa yg saya faham,qazaf ini digunapakai terhadap tuduhan berzina,maknanya org yg melakukan seks atau liwat atas dasar suka sama suka dan apabila ditangkap mereka tak mengaku,maka hendaklah kita kemukakan empat saksi.sebab itu pencegah maksiat jika hendak buat serbuan mereka mesti ada 4 org atau lebih.

bg org yg membuat pengakuan dia diliwat atau dirogol jika kita gagal kemukakan 4 saksi maka penyelesaiannya ialah BERMUHABALAH.Anda semua harus pandai bezakan antara zina dan rogol.zina suka sama suka,rogol paksaan.mana ada dlm dunia ni perogol atau peliwat yg nak rogol atau liwat mangsanya di depan 4 org.mestilah ianya dilakukan ditempat sunyi,kalau dah ada 4 org saksi maka si perogol atau peliwat ini dah tentu MAKAN PENENDANG 4 org ini tanpa sempat merogol atau meliwat.

Sbg contoh seorang wanita cantik cun melecun sedang berjalan di kawasan sunyi,tiba2 dtg seorang lelaki tarik beliau masuk ke dalam kereta dan dibawa ke dlm hutan lalu merogolnya.wanita itu tidak melawan semasa dirogol kerana takut dibunuh dan dibakar mayatnya,maka wanita itu pun terpaksalah buat berpura pura suka pada perogol ini.selepas selesai episode rogol merogol ini,wanita ini pun pulang dgn selamat dan beritahu keluarga beliau yg dia dirogol,kemudian wanita ini di bawa ke pejabat agama utk buat laporan,dan pada masa itu pegawai agama itu akan bertanya begini.

kamu ada 4 saksi tak melihat kamu dirogol ? wanita itu jawab tiada.kalau tiada kamu boleh balik,kerana gagal kemukakan 4 saksi.ADAKAH INI KEADILAN YG DIKEHENDAKI DLM ISLAM ? DI MANA KEADILAN ? CUBA BAYANGKAN JIKA PERKARA INI BERLAKU KPD ADIK BERADIK ATAU SAUDARA MARA KITA.
MyMassa.com

Meminjam kata-kata P.Ramlee dalam cerita Ibu Mertuaku

Mengapakah kau diciptakan Allah menjadi manusia. Kan lebih baik kau menjadi haiwan!
Kassim Selamat

Raya Puteh

Laman ini merupakan luahan pendapat penulis berkenaan isu-isu semasa negara. Semoga ia menjadi satu ruang perbincangan dan perdebatan sihat antara warga Malaysia

KEMPEN SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA


KLIK GAMBAR UNTUK TANDATANGAN PETISYEN

Kalender

November 2017
M T W T F S S
« Oct    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930